Briefing

Beka® is sinds 1935 actief als Vlaamse producent en Belgische hofleverancier van kwalitatief slaapcomfort. Deze dochteronderneming van de internationale Recticel groep benaderde ons met de vraag om haar merk opnieuw steviger op de slaapmerkenkaart te zetten. Een uitdaging waar wij graag onze slaap voor lieten.

Oplossing

Op de slaapmarkt wordt vandaag nog al te vaak heel inwisselbaar gecommuniceerd. Een doorgedreven herpositioneringsoefening was daarom een logische eerste stap. We wilden Beka® een nieuwe, onderscheidende stem en een frisse, non-generieke identiteit geven. Eigentijds en onderscheidend.

Resultaat

Beka® staat voor absoluut slaapcomfort. Dat voel je wanneer je je neervlijt op een matras of boxspring van het merk. Je waant je op de beste plek ter wereld. Dat gevoel wilden we benadrukken in de nieuwe positionering en in de bijhorende rebrandingscampagne.

Een gloednieuwe brand identity

We stemden het Beka® logo perfect af op de slaapmarkt van vandaag en op de doelgroepen van het merk. We zorgden voor een opfrissing van de stijl en selecteerden eigentijdse warme kleuren die meer opvallen.

Nieuwe baseline

Beka® creëert unieke plaatsen waar slaapcomfort, stijl en rust elkaar vinden. Zo’n plaats is zóveel meer dan een bed. Het is de plaats waar innovatieve slaaptechnologie, meesterlijk vakmanschap en elegante afwerking samenvloeien tot het summum van slaapcomfort. Geborgen, sensueel en verleidelijk mooi. Zoiets mag je heel uitgesproken claimen volgens ons. En zo ontstond:

Beka, de beste plek ter wereld

Extra weerklank met nieuwe radiospots

We ontwikkelden radiospots die het concept in de markt zetten en traffic naar showrooms creëren. Onze spots vergroten het hectische leven van onze doelgroep uit. En zetten het vervolgens met een kwinkslag in perspectief. Want wat kan je overdag raken, als je je ’s avonds kan neervlijen op … de beste plek ter wereld. Luister maar!

Nieuwe campagnevisual

We vertaalden de nieuwe positionering in een opvallende campagnevisual. Fotograaf Marc Paeps capteerde perfect het moment tussen dag en nachtrust. Tussen hectiek en totale gemoedsrust. Want alles valt van je af in een Beka® bed.

Lancering van een magazine

Samen met Beka® willen we klanten en prospects inspireren en informeren. Daarom lanceerden we het magazine Mijn Bed. Met artikels en leuke stukjes over slaaptrends en gezondheid. Ook zo zetten we mensen op weg naar … hun beste plek ter wereld.

Een ge-updatete en geoptimaliseerde website

Ook op de slaapmarkt is digitaal het nieuwe normaal. Heel wat mensen combineren showrooming met webrooming. Vooral online informatie opzoeken en vergelijken zit in de lift. In nauwe samenwerking met de bestaande digitale partners optimaliseerden we de website van Beka®. Uiteraard geheel in de nieuwe stijl.

Shoot sfeervisuals

De nieuwe positionering en huisstijl trokken we door in alle communicatiematerialen. En in de Beka® fotografie. Tal van matrassen, bedden en slaapkamers passeerden voor de lens van onze fotograaf. Klaar om ingezet te worden in advertenties, brochures en prijslijsten.

In-store communicatie

Beka® verkoopt zijn bedden via een dealernetwerk. Het is op de verkooppunten van die verdelers dat het móét gebeuren. Daarom kreeg de campagne ook een opvallend POS-luik. Heel wat meubelzaken en beddenwinkels kregen er een blikvanger bij dankzij de warme kleuren en frisse eigentijdse look van Beka®.

Lanceringsevent

Van bij de start van de herpositionering werkten we nauw samen met de verantwoordelijken van de Beka® verkooppunten. De verdelers werden bij de lancering van de rebrandingscampagne uitgenodigd op een groots event. Samen met Beka® vertrokken ze daar op een boeiende reis richting nieuw merk en mooie omzetcijfers.