Briefing

In het tweede seizoen van Blind Getrouwd volgt VTM opnieuw Vlaamse vrijgezellen die samen met een team van experts op zoek gaan naar de liefde van hun leven. Wij tekenen net als vorig jaar voor de campagne. Vorig jaar focusten we op de pitch van het programma: twee onbekenden trouwen met elkaar. Dit jaar gaan we iets dieper gaan en belichten we de moeilijke partnerkeuze van de kandidaten.

Oplossing

In de tv-spot zorgt een weerbarstige bruidstaart voor de selectie van de potentiële echtgenoten. In print symboliseert een indrukwekkend doolhof van kandidaat-bruidegoms de moeilijke keuze. De 3D-animaties (een samenwerking met het jonge 3D-bureau DividebyFour) resulteren in atypische en impactvolle programmacommunicatie. De campagnelijn luidt: De ware vinden is moeilijk. Maar wat als experts in jouw plaats beslissen?

Resultaat

Wekelijks keken er rond een miljoen Vlamingen rechtstreeks en uitgesteld naar Blind Getrouwd. Een succes, zeker als je weet dat het programma op de druk bevochten maandagavond tegenover onder meer De Mol geprogrammeerd stond. Twee van de vier koppels bleven trouwens ‘blind getrouwd’ na de uitzendingen.