Briefing

Hoe Zal Ik Het Zeggen? Was in 2017 een schot in de roos. Het programma met Jens Dendoncker kreeg van bij de start mooie kijk- en waarderingscijfers. Onze opdracht voor de lancering van seizoen 2 was even eenvoudig als uitdagend: geef Jens & Co een vliegende start!

Oplossing

We haalden onze inspiratie uit de aanpak en tone-of-voice van het programma zelf. Het doel van Hoe Zal Ik Het Zeggen? is namelijk heel vergelijkbaar met dat van eender welke reclamecampagne: breng je boodschap met impact!

Resultaat

De radiospots en de Belachelijk Vroege Kerstkaart maakte de tongen los. We kregen heel wat sympathieke reacties. En nog belangrijker: Vlaanderen was op maandag 19 november helemaal opgewarmd voor nieuwe fratsen van Jens en de zijnen.

Radio: een Belachelijk Persoonlijke Radiospot

Liefst van al hadden we de duizenden kijkers van seizoen 1 persoonlijk uitgenodigd om opnieuw te kijken. Maar tussen droom en daad staan wetten en mediabudgetten. In regelrechte HZIHZ-stijl verrasten we dan maar onze trouwste fans. Kijkers die vorig jaar tweets hadden gestuurd over Hoe Zal Ik Het Zeggen, kregen nu hun eigen radiospot.

In deze op-maat-gemaakte radiospots nodigde Jens Eva, Davey, Bert, Linde en Stijn persoonlijk uit om naar zijn nieuwe seizoen op VTM te kijken. Een boodschap die zijn effect niet miste. De kijkers en hun vrienden pikten de spot snel op.

De radiospots werden uitgezonden en er werd al meteen weer getweet over #hoezalikhetzeggen. En dat nog voor het programma on air ging!

Maakte Jens geen eigen spot voor jou? Dan kon je nog altijd een Belachelijk Vroege Kerstkaart versturen. Een tag-on op de radio nodigde je uit om zo zelf een HZIHZ-boodschap naar familie of vrienden te sturen.

TV en activatie: een Belachelijk Vroege Kerstkaart

Jens stelt zich met Hoe Zal Ik Het Zeggen ten dienste van de mensheid. Heb je een boodschap die je graag eens met wat meer duidelijkheid wil overbrengen? Dan doet Jens dat voor jou. De insteek van het programma werd ook de motor van de aankondigingscampagne op tv. VTM-kijkers werden uitgenodigd om een Belachelijk Vroege Kerstkaart te versturen. Duizenden mensen lieten op deze manier aan hun ‘dierbaren’ op onnavolgbare wijze onder meer weten dat de kerstboom vorig jaar mooier was. De toon voor het nieuwe seizoen was meteen gezet!