Briefing

“Sluit onze merkbelofte nog aan bij de tijdsgeest en de nieuwe manier van tv-kijken?”, vroeg VTM ons. In 2012 creëerden we ‘VTM, Je beleeft het hier’ voor de rebranding van de grootste commerciële zender van Vlaanderen. Vandaag werden we uitgedaagd om mee te denken over een promesse én een lijn die ook in tijden van social media en niet-lineair kijken perfect uitstralen waar VTM voor staat.

Oplossing

De nieuwe baseline ‘VTM. Zoveel om te delen.’ is het sluitstuk van een nieuwe merkbelofte. Mensen delen nu hun kijksensatie waar, wanneer en met wie ze willen. Social media maken het makkelijker dan ooit om onze mening, emoties of verhaal te sharen. In deze context brengt VTM straffe Vlaamse fictie, tophumor en entertainment. De zender is een bron van verhalen en ervaringen die raken, beroeren, bezighouden en gespreksstof bieden. Het is de grote gemene deler die ons en ons leven verbindt: niet meer weg te denken uit onze cultuur.

Resultaat

De nieuwe baseline werd in de markt gezet met 2 gloednieuwe imagospots. De boodschap? We zijn met z’n 6,5 miljoen allemaal heel verschillend. En tegelijk delen we vaak dezelfde emoties. We lachen samen, huilen samen, zijn samen verbaasd en verwonderd. Heel wat van die emoties worden door VTM getriggerd. Bovendien zijn ze het delen meer dan waard.