Briefing

Moederdag en VTM. Het is al enkele jaren een geslaagde match. Ook nu wou VTM iets speciaals doen voor deze feestdag. Kijkers zouden de kans krijgen om hun mama voor Moederdag een gepersonaliseerd spiegeltje te sturen. Aan ons om deze actie onder de aandacht te brengen

Oplossing

We kozen bewust niet voor een kille call-to-actionspot. Wél werd onze moederdagspot een warme ode aan de liefde tussen kinderen en hun mama, moeke, ma of moeder. Jonge en minder jonge kinderen kregen de kans hun mama op tv in de bloemetjes te zetten. Wat ze niet wisten, is dat de eigenlijke spot al in de make-upstoel begon. Hun mama zat namelijk vlak bij hen, achter een doorkijkspiegel. Enkele gerichte vragen van de schminkster triggerden unieke momenten: de kinderen praatten vol lof over hun mama – eerlijk, open en ontroerend.

Resultaat

Het is verbazingwekkend hoe makkelijk we aan een wildvreemde vertellen wat voor een straffe, lieve, mooie madam onze mama is. Veel makkelijker dan het met haar zelf te delen … Deze creatie voor Moederdag past perfect bij ‘Zoveel om te delen’, de nieuwe merkbelofte van VTM. Het merk faciliteert niet enkel het sharen van content, ook van emoties.