Briefing

VTM serveert jong en oud fris gemaakt entertainment. Om de band tussen het merk en de Vlaamse gezinnen verder aan te halen claimen we – samen met VTM – belangrijke familiemomenten zoals Kerst, Moederdag en ook Pasen. Op die momenten treedt het merk actief naar buiten. Onze opdracht? Zorg dat dit geweten is en maak een paasafspraak met Vlaanderen.

Oplossing

We bereiken de VTM-fans via de zender zelf. Niet met een typisch paasklokken-eieren-en-hazen-spotje. Wel met een ode aan drie uit het leven gegrepen zoekfrustraties. Drie vergeefse queesten die uitmonden in regelrechte fails. Dramatisch in beeld gebracht met een Phantom Camera, het neusje van de zalm als het over slow-motiontechniek gaat.

Resultaat

De spot eindigt in puur onversneden paasplezier. En dat was wat 5.000 mensen zochten én vonden in het provinciedomein van Kessel-Lo. Naast een gouden paasei troffen ze daar ook de jongens van Buurland, van het programma The Band en de acteurs van de VTM-programma’s ‘De Buurtpolitie’ en ‘Familie’. Mission ei-complished.